søndag 2. desember 2012

Å glede, gleder, glad, har handlet

Sakte, men sikkert har julen så smått sneket seg inn i vårt ringe hjem. Årets første julestressrunde er nemlig gjennomført, og jaggu ble det ikke pose på pose spekket med gaver til store og små (flest store) denne gangen også.

Nå har det seg slik at jeg mest sannsynlig er født med en rettferdighetssans som overstyrer det meste. Denne sansen er veldig god å ha i jobbsammenheng, men kanskje ikke så kjekk på handletur. I sistnevnte tilfelle fungerer den nemlig slik at jeg ikke kan bruke masse penger på alle andre uten å unne meg selv noe fint for alt strevet. Solidaritet i praksis, vil jeg påstå!

Når verdens beste søstre i Grenefamilien nettopp har flyttet inn på kjøpesenteret, var jeg heller ikke vanskelig å overtale.


Juletrær i ulike størrelser fikk lett bli med i kurven. De er i grunn ikke så ulike Kählerfigurene jeg har ønsket meg siden jul i fjor, men gud bedre, så mye billigere!


Jeg er materialistisk. Fine ting gjør meg glad. Glade mennesker er godt selskap. Godt selskap gjør andre glade. Ergo: det er til alles beste at Frøken Fransen kjøper seg fine ting med jevne mellomrom.


(Mer) gavepapir ble også med meg hjem. Nok en ting som vil medføre glede i mine venners verden. Kjære vene, som jeg sprer omkring meg med lykke om dagen!



Alle skribenter med respekt for seg selv bør ha et solid lager med kort! Det hadde jeg i bakhodet da jeg stupte ned i kurven med kortgodbiter, og plukket med meg av hjertens lyst.

Nå sitter jeg i sofaen. Glad etter å ha fått fine ting, glad etter å ha gjort andre glade, og glad jeg snart er ferdig med helgens siste forberedelser til uka som kommer;


... Fargene på omslagene er i alle fall litt julete, om ikke annet! Dessuten veier jeg opp den overfladiske gleden jeg opplever av nye ting, med den nerdete gleden jeg får av å lese om EØS.


Glad første søndag i advent til deg!

3 kommentarer:

  1. Heisan Tullefrans
    Så flott at du har fått ordnet så masse og blitt høy av all shoppingen og dermed er en gledesspreder for omgivelsene!
    Tusen tusen takk for "I love your blog"-utmerkelsen, du er da så søt! Og poetisk, hi,hi.
    Vet du, jeg kan enda ikke få fram bilder på bloggen din, det blir bare streker der bildene er. Skjønner ikke hvorfor for det skjer jo ikke på andre blogger jeg er innom. Så hos deg lager jeg bildene i hodet i stedet, men du skriver så levende at det er fullt ut mulig.
    Snø og iskaldt i Sandefjord i dag, veldig innekosevær.
    Nydelig dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Hurra for julehandling! Jeg var visst også veldig flink til å gi meg selv en oppmerksomhet eller to under siste handlerunde :)

    SvarSlett
  3. Fine ting gjør meg glad også! :) Koselig å belønne seg selv med litt stæsj i blant!

    SvarSlett

Jeg blir så glad, så glad for spor etter deg!