mandag 2. juli 2012

Fortellinger om lykke

Jeg er en busy bee om dagen! Det går i ett, og jeg sjonglerer fulltidsstillingen på jobben med en grovt regnet 50 % stilling (uformell sådan) med fagforeningsarbeid. Jeg har påtatt meg og blitt påført intet mindre enn fire verv innen LO, og jeg har allerede hatt så mye moro!


Jeg har fått være med på en fantastisk ungdomskonferanse på Hadeland, der jeg ble kjent med en herskære av engasjert og underholdende ungdom. Opphetede debatter med politikere, filosofisk nachspiel til soloppgang, konkurranser og stand-up gjorde helgen uforglemmelig.


Helgen etter dro jeg til Stockholm! Denne gangen som rebelsk ungdomsrepresentant. Deilig mat, godt selskap, mye ny kunnskap og et brennende engasjement som har fortsatt å gløde.


I forrige uke ble jeg invitert med på middag med en rekke folk fra samtlige av de nordiske landene, med sightseeing og kos i Holmenkollen. Rømmegrøt var ingen højdare, hverken for oss eller turistene, men stemningen var på topp da vi fikk teste skisimulatoren.


I disse dager, og i to uker til, deltar jeg i LOs sommerpatrulje i Oslo. Vi oppsøker unge arbeidstakere for å snakke med dem om hvilke rettigheter de har, og hva de kan forvente av jobben sin. Det føles så godt å kunne hjelpe, og det er så deilig å bli satt skikkelig pris på!


Det er kanskje ikke så rart man blir sliten. Jeg har aldri vært så opptatt som nå. Og jeg elsker det! For å knytte bildene opp mot teksten er det verdt å nevne at jeg sparer svært mye tid ved å la Kitchen Aid-en gjøre kuttejobben for meg. Nå tar jeg kvelden! I morgen er jeg tross alt på jobb fra 09:00 til 21:30, og jeg gleder meg!

4 kommentarer:

  1. Hørtes travelt ut....tror jeg hadde kost meg mer med ferie ;) Heheh Men det er alfa omega å ha en jobb en trives i og å føle seg nyttig!
    Du er god, go lykke til videre.

    SvarSlett
  2. Flinke, travle dame! Husk å unne deg tid med beina på bordet og hvile innimellom.
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  3. For en herlig post!! Det lyser av deg (vel..ihvertfall bloggen din!) at du trives med det du gjør.

    Ingenting er bedre enn å finne ting man brenner for, og ekstra bra er det når man finner det sammen med, eller blir kjent med trivelige folk. Er sikker på at du gjør en super og viktig fagforeningsjobb:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad, så glad for spor etter deg!