torsdag 19. april 2012

Underveis

To staute karer ringte på litt før ni i dag tidlig. De hadde kjøkkenet vårt på ryggen, og bar det med glede opp i tredje etasje. Hvilken fryd!

Nå tar kjøkkenet opp hele stua (snakker vi åpen løsning gone wrong?), og der skal det få være over helga. Vi er nemlig godt i gang med det som er moro - nemlig maling! Det er jo først nå vi virkelig får et inntrykk av hvordan resultatet vil bli.


På bildet ovenfor kan man til venstre se veggen uten kledning, samt et sparkelhelvete av uante dimensjoner. Til høyre har vindusveggen fått på seg gipsplater, samt sitt første strøk med fargen Silke. Og sparkelveggen? Dempet sort, så klart! Rørene i hjørnet skal pakkes inn i treverk, og forhåpentligvis gli ubemerket inn med resten av omgivelsene.


Taket har også fått seg to strøk hvitt, og malingen har nærmest gått som en lek da gode venner gjerne ofrer joggebuksa si for den gode sak. Det er liten tvil om at en storslagen middag for alle involverte er på sin plass så raskt komfyren kan tas i bruk! Jeg er glad i hjelpende hender. Jeg er også glad i dempet sort og fremgang. Nevnte jeg dempet sort?


Ah, gleden ved å se resultater er så god, så god. Selv om jeg jobber i helgen vil gode venner være på pletten med malekost og gulvleggerskills. Hvilken luksus!

Riktig god og snarlig helg!

1 kommentar:

  1. Åh det blir flott! Gleder meg til å se det endelig resultatet. Skikkelig spennende altså! :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad, så glad for spor etter deg!